Úvod
»
KNIHY
»
Medicína
» Lekárska biochémia - Vysokoškoská učebnica (druhé prepracované a rozšírené vydanie)
Lekárska biochémia - Vysokoškoská učebnica (druhé prepracované a rozšírené vydanie)
Po piatich rokoch sa ku Vám dostáva druhé, prepracované a doplnené vydanie učebnice lekárskej biochémie. Od prvého vydania tejto knihy sa objavili mnohé nové poznatky v rôznych oblastiach experimentálnej a klinickej biochémie, ktoré sme sa usilovali v primeranej miere zapracovať do jednotlivých kapitol. Prax ukázala, že je potrebné rozšíriť učebnicu aspoň o niektoré základné informácie z klinickej biochémie, aby študenti už na začiatku štúdia pochopili možné využitie biochemických poznatkov a princípov v klinickej praxi. Učebnica je rozdelená na časť venovanú štruktúre a vlastnostiam biomolekúl, časť opisujúcu metabolické procesy a ich regulácie a funkčnú biochémiu vybraných tkanív a orgánov. Pokúsili sme sa tiež redukovať niektoré časti statickej biochémie a doplniť viac dynamické kapitoly, ako sú napríklad biochemické základy uchovávania a prenosu genetickej informácie, regulácie v živých systémoch a biochémia a patobiochémia ústnej dutiny. Rovnako boli doplnené a prepracované niektoré obrázky a schémy, aby lepšie dokumentovali a vysvetľovali text pre čitateľa. Zmenili sme aj formát učebnice. Veríme, že všetky tieto zmeny prispejú ku zvýšeniu kvality a študenti budú veľmi radi siahať po tejto učebnici, aby získali potrebné vedomosti z lekárskej biochémie nielen pre ďalšie štúdium, ale najmä pre svoju budúcu prax. Kolektív autorov bol vytvorený z popredných odborníkov z biochemických ústavov na Jesseniovej lekárskej fakulte UK v Martine, Lekárskej fakulte UK v Bratislave, Lekárskej fakulte UPJŠ v Košiciach a dvoch pracovísk Slovenskej akadémie vied, a to Ústavu experimentálnej endokrinológie SAV a Ústavu klinického a translačného výskumu, Biomedicínskeho centra SAV. Autori zhrnuli vo vysokoškolskej učebnici lekárskej biochémie doterajšie poznatky z odboru. Jej koncepcia a celkový obsah vychádzajú z dlhoročných pedagogických skúseností autorského kolektívu pri výučbe štude